[Forditas]új tag+anyagok

Pálfi Krisztián geostone at axelero.hu
2003. Ápr. 10., Cs, 14:59:06 CEST

Tomor András válaszlevele:

Hello Krisztián!

Nos akkor ez a melléklet volna az egyik igért anyag.
Bocs, hogy fél megát attacholok, de a képeket egy kicsit megmanipuláltam az
eredetiekhez képest.
Azok némelyike ugyanis túl széles (8-900 pixel) volt, ami adott esetben a
printelésnél lehet zavaró.
Ezért egy kissé megnyomorgattam az ábrákat vizszintes irányban, (de a fél
mega igy is megmaradt ;).

A első számú kérésem, amiben a segitségetekre biznám a további sorsát:
a szövegben két helyen találtok ki*****ozott sort. Azzal a pár mondattal nem
sikerült megküzdenem.
Ha ott kipótolnátok a hiányosságokat, azt nagyon megköszönöm.
Egyébként szerintem hallatlanul izgalmas téma, de igazából csak a
gyakorlatban, a kipróbálás során derülnek ki a finoman szólva nem túl
egyértelmű elméleti részletek.
Ez viszont igy jó nagy közhely, mindaddig, amig gyakorlati tapasztalatokról
nem tudok beszámolni.
De egyrészt viszonylag friss dologról van szó, másrészt valahol el kellett
kezdenem, ezúttal inkább az elméleti oldalról próbálkoztam.

Pár hónappal ezelőtt szükségem volt egy bridge-re. Emiatt körülnéztem a
témában és igy találtam rá Bart De Schuymer fejlesztéseire. Az alap szintű
bridge-dzsel már úgy-ahogy tisztába jöttem. Év eleje óta működik egy gépem,
ami azon túl, hogy NAT-oló gateway, meg transzparens dns és proxy, néha
bridge-ként is szolgál, hogy egy múlt századi netware servert is el tudjak
érni rajta keresztül ;)
Ez minden, egyelőre. Magával az ebtables-szel még nem kisérleteztem.
Leszámitva azt, hogy a forráskód lefordult, örültem, konstatáltam, hogy
használható és betáraztam a jövőbeni teendők közé...

Tehát nagyon kezdőnek érezhetem magam etéren, úgyhogy visszatérve a
forditásra, az sem ártana, ha szakmailag értelmezve átnéznétek a szöveget.
Hátha van benne valami fatális melléfogás. Tekintsétek abszolut amatőr
igyekezetnek, minthogy valóban az is, mivel sajnos angolul se tudok valami
jól ;)

A bizalmatokat megköszönve szivesen elfogadom az ajánlatot a team tagsággal
kapcsolatban.
Remélem, hogy tudok majd tenni egyéb hasznos dolgot is.
Bár IRC-zni ritkán szoktam, de a levlista cim jöhet...

Üdv mindannyiotoknak,

.atomo