[Forditas] rule-sets

atomo at fsd.bdtf.hu atomo at fsd.bdtf.hu
2003. Ápr. 23., Sze, 16:31:16 CEST

Hello!

A ruleset-re nekem még bejött a szabályhalmaz is..

Apropo: mennyire jó ötlet szerintetek az a "következetes következetlenség",
hogy egy jellegzetes
angol terminusra - amire nehéz frappáns megfelelőt találni, de az adott
kulcsfogalmat ugyis mindenki
az angol változatában szokta meg - egy tágabb szovegkörnyezetben
fölhasználjuk az összes szóba jöhető
magyar szinonimát, miközben dőlt zárójelben egyértelműen jelezzük az eredeti
szót is.

Miért gondolom, hogy jó lenne igy?
Talán csak azért, mert néha a hideg futkos a hátamon, amikor a Linuxvilágot
olvasom, ahol
mindent szorgalmasan lemagyarnak. Aztán olvasás közben röptében
visszakonvertálom angolra és
felujjongok, hogy aha, most már értem. :))

Üdv,
.atomo